U bevindt zich hier: Home < Onthaalbeleid van A tot Z: de basics < Wat en waarom? < Management
Management/directie en onthaal
Het is belangrijk een bedrijfscultuur te ontwikkelen die positief staat ten opzichte van een uitgebreid onthaal
Een HR verantwoordelijke heeft als uitdaging om het algemeen management te overtuigen van de « return on investment » (ROI) van een efficiënt onthaalbeleid.
Een evaluatie van de kost van de turn-over en de tijd/moeilijkheden om een nieuwe werknemer te vinden is nodig voor een grondige terugkoppeling. Op die manier kan je een "cijfer-geörienteerd" algemeen management makkelijker overtuigen. Een management dat bijvoorbeeld geen tijd wil vrijmaken voor peterschap als onderdeel van het onthaal, kent de return hiervan waarschijnlijk niet.
Indien het onthaal sterk te wensen over laat, heeft dat een invloed op het imago van het bedrijf bij werkzoekenden en uitzendkantoren. Bepaalde bedrijven hebben een zodanig negatief imago opgebouwd dat uitzendkantoren weigerachtig staan ten opzichte van een verdere samenwerking. Het belang van de eerste kennismaking mag hier niet onderschat worden.
Het onthaalbeleid bij Lutosa
Het onthaal in het bedrijf gebeurt naargelang het type aanwerving: uitzendarbeid of vast contract.
Een bijzonderheid bij Lutosa: de kandidaat-tijdelijke krachten worden uitgenodigd voor een bezoek aan Lutosa (begeleid door hun uitzendkantoor). Zo kunnen ze de omgeving van hun eventuele toekomstige werk leren kennen.
Meer weten over het onthaalbeleid bij Lutosa?