NL FR
IPV - Beter onthaal

U bevindt zich hier: Home < Onthaalbeleid van A tot Z: de basics < Evaluatie procedure


Evaluatie van de onthaalprocedure


Om je onthaalprocedure continu te kunnen bijschaven, laat je de procedure regelmatig controleren door de verschillende betrokken partijen:

  • de nieuwkomers zelf
  • de peters/meters
  • de hiërarchische lijn
  • de HR-dienst
  • ...

Een goede evaluatie van je onthaalprocedure  leert je veel over hoe nieuwkomers ze ervaren. Zorg dat je zo snel mogelijk aanpassingen doorvoert naar aanleiding van weerkerende en terechte kritieken.

 

Gebruik daarnaast een checklist per nieuwkomer  om zeker te zijn dat alle informatie tot bij hem/haar geraakt is.

 

Daarnaast is er ook een checklist waarmee de peter/meter  de kwaliteit van de ondersteuning van de HR-dienst kan evalueren.



TIPS

 Een onthaalbeleid wordt uitgewerkt op lange termijn, stap voor stap, wordt steeds aangepast en verbeterd.

 

 Gebruik een "verwonderingsverslag": laat de nieuwkomer opschrijven wat hem verwonderd heeft bij zijn aankomst: een opvallend positief en een opvallend negatief feit.

CONTACT

Daniëlle Verlaet

Opleidingen onthaal en peter-/meterschap

gsm: 0473 654 284

 

Els Mertens

HR coaching

gsm: 0473 654 287

IPV Birminghamstraat 225 - 1070 Anderlecht
Tel. 02/52 88 930 - Fax 02/52 88 940
info@ipv.be - www.ipv.be
Met de steun van het Europees Sociaal Fonds
en de Vlaamse overheid.